אהבתם?
שתפו!

6 דרכים להביא טראפיק לאתר שלכם ולהגדיל מכירות בעזרת פייסבוק

רוב הכתבות השיווקיות על פייסבוק דנות ב-"איך אני משיג יותר לייקים לעמוד שלי" כשהשאלה האמיתית צריכה להיות "איך אני ממיר לייקים בעמוד שלי ללקוחות משלמים". 6 דרכים לשפר את התנועה לאתר שלכם בעזרת פייסבוק

רועי פוברצ'יק
24/07/2013

רוב הכתבות השיווקיות על פייסבוק שנתקלתי בהן ברשת נוטות לענות על שאלה בוערת אחת: "איך אני משיג יותר לייקים לעמוד שלי". וריאציה שונה יכולה להיות "איך לנהל קמפיין מוצלח שיביא לכם יותר לייקים בפייסבוק" או "דוגמאות לפעילויות פייסבוק". אל תבינו אותי לא נכון, אני האחרון שיצא כנגד פייסבוק ככלי שיווק, אבל אני חושב שלפעמים אני חושב שאנחנו צריכים לעצור רגע ולחשוב מחדש על סדרי העדיפויות שלנו.

 

רשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר או פינטרסט מתפקדות מעולה כערוץ שיווקי אבל חשוב לזכור בדיוק את זה - ערוץ שיווקי. בסופו של דבר, פייסבוק היא גרסה מודרנית, מורכבת יותר וחכמה יותר של של שלט חוצות (תסלחו לי על הפשטות המוגזמת בה הצגתי את פייסבוק לרגע). מדובר בערוץ שיווקי בו אתה משקיע זמן, כסף, יצירתיות ואופי כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים. המטרה שלכם צריכה להיות שאנשים יגיעו לפייסבוק שלכם ומשם להביא אותם לאתר שלכם (או בצורה נכונה יותר, לרשימת התפוצה שלכם).

 

טעות שהרבה עסקים עושים היא שכאשר הם מצליחים להביא את השיחה לפייסבוק, הם משאירים אותה בפייסבוק ולא משקיעים את המאמצים הנכונים כדי להמיר את המשתמשים ללקוחות של העסק. תזכרו, פייסבוק היא נדל"ן שהוא לא שלכם. הוא אולי מרגיש כמו בית והרבה יותר כיפי מ"המשרד" הרציני שלכם - אבל הנדל"ן הזה הוא לא שלכם. אם מחר צוקרברג מחליט שכל בעל עסק ישלם דולר עבור כל "לייק" שיש לו, או יותר מזה, יחליט לסגור את העמודים העסקיים - כל אלפי הלייקים שצברתם כבר לא רלוונטיים לכם ואיבדתם אותם. כל עוד הלקוח לא נמצא ברשימת התפוצה שלכם - הוא לא לקוח שלכם, אלא של פייסבוק.

 

ליקים חייבים להיתרגם ללקוחות

 

אז מה אפשר לעשות בנושא? בעיקר להשקיע מאמצים בלהביא את הגולשים מהפייסבוק שלכם לאתר או לרשימת התפוצה שלכם.

 

איך אני מביא את הגולשים מעמוד הפייסבוק לאתר שלי?

 

יש שני דברים שחשוב לי להבהיר לפני שאתם ממשיכים לקרוא את הפוסט הזה. הראשון הוא שפייסבוק הוא ערוץ שיווק מאוד יעיל וגם מאוד חשוב, המטרה של הפוסט הזה היא לא להניע אתכם מלהשקיע בעמוד הפייסבוק שלכם, אלא איך לעלות אותו לרמה הבאה. הדבר השני הוא שהכוונה שלי בלהביא גולשים לאתר שלכם היא לא "פשוט תפרסמו את הלינק לאתר שלכם שוב ושוב ושוב" או לעלות סטטוסים של "תקנו ממני". ממש לא.

 

משיכה של אוהדי העמוד שלכם בפייסבוק לאתר שלכם כרוכה בעבודה נוספת מעבר לפייסבוק עצמו - אז קחו את זה בחשבון.

 

1. פרסום ממומן בפייסבוק - כבר יש לכם קהל שאתם יודעים שמעוניין במוצר שלכם. הוא עשה לכם לייק לעמוד נכון? כשאתם יוצרים פרסומת ממומנת חדשה בפייסבוק תפלחו את קהל היעד שלכם לקהל שכבר עשה לייק לעמוד שלכם בפייסבוק אבל במקום שהלינק ששמתם במודעה יחבר את המשתמש חזרה לעמוד הפייסבוק שלכם, תכוונו אותו לעמוד נחיתה רלוונטי או מבצע רלוונטי שאתם מפרסמים באתר שלכם. אפשרות נוספת היא לעשות את אותו הדבר גם עם גולשים שעדיין לא עשו "לייק" לעמוד שלכם אבל הם קהל יעד מתאים. אל תשקיעו את הכסף בפייסבוק כדי להשאיר אנשים בפייסבוק, תשקיעו אותו בלהביא את הגולשים אליכם לאתר.

 

2. "אודות" - זו כנראה העצה הכי ברורה ומשעממת שיש, אבל קשה לי להאמין כמה אנשים לא ממנפים את זה. כאשר גולש רוצה ללמוד על העסק שלכם דרך עמוד הפייסבוק שלכם הוא מתחיל ב"אודות". יש שני מקומות רלוונטיים לשים בהם את הלינק לאתר שלכם - גם ב"תיאור" וגם ב"אתר" . הסיבה הפשוטה היא שחלק מהמשתמשים רואים את הפרטים של האודות וחלק יכנסו באמת לעומק ויראו גם את האתר. אל תפספסו אף אחת מההזדמנויות האלו. אתם תראו שעדיין הרבה גולשים שרוצים לגלות עליכם יותר יעדיפו לקפוץ לאתר שלכם מתוך הפייסבוק מאשר לעבור לטאב אחר בעמוד שלכם. אגב, זה גם טיפ לא רע כדי להתחנף למנוע החיפוש של גוגל.

 

3. בלוגים - לפרסם כל הזמן "כנסו לאתר שלנו" זה משעמם, לא יעיל ובעיקר מציק. אף אחד לא רוצה לראות את אותו הלינק שוב פעם ושוב פעם כשאין בו שום דבר חדש. פוסטים חדשים בבלוג לעומת זאת, זה תירוץ מצוין לחלוק שוב ושוב את האתר שלכם. כל פעם שאתם מוציאים פוסט חדש בבלוג שלכם אתם למעשה נותנים לעצמכם לגיטימציה לחלוק שוב פעם לינק לאתר שלכם - בהנחה שאתם משחררים שני פוסטים לשבוע, אתם יכולים להפיץ כל לינק בין פעמיים לשלוש בעמוד שלכם ואפילו לקדם אותם. תזכרו כל פוסט חדש בבלוג הוא הזדמנות חדשה להביא את הגולשים לאתר שלכם.

 

לכוון את הגולשים לאתר

 

4. עמודי נחיתה ומבצעים - אני אגלה לכם סוד. אנשים לא אוהבים לקנות בתוך הפייסבוק. הם מעדיפים להגיע לעמוד חיצוני ולקנות בו. זה שילוב של הרגלי קנייה, אמון והטייה פסיכולוגית שקיימת אצלנו. אנשים לא אוהבים להכניס את כרטיס האשראי שלהם בפייסבוק. דרך אחרת ויותר יעילה היא לבנות עמודי נחיתה ממוקדים בהם אתם מבקשים ממשתמשים להכניס את האימייל שלהם או לקנות מכם מוצר. עמוד נחיתה הוא עמוד שאפשר לחלוק כמה וכמה פעמים כיוון שהוא מציע מוצר וערך (תמיד תציעו ערך) ללקוח שלכם. מי שמתעניין במוצרים שאתם מוכרים ילחץ על הלינק ויגיע לאתר שלכם (או לרשימת התפוצה שלכם).

 

5. פורטפוליו - כל חובבי האפליקציות לפייסבוק כנראה כבר עומדים על הרגליים האחוריות שלהם אבל אני מאמין בזה בלב שלם - במקום להוסיף טאב נוסף עם הפורטפוליו של החברה שלכם (הלקוחות שלכם, המוצרים שאתם מפרסמים וכו') תפרסמו לינקים אליהם בתוך סטטוסים. ככה גם תוכלו לתת יחס אישי לכל פריט, קולקצייה או שירות וגם תוכלו לבחון מה ממשפטי השיווק שאתם משתמשים בהם פועלים הכי טוב. לדוגמה, אם אתם עמוד עסקי לחברת תכשיטים, תוכלו לבחון האם "שרשרת יפיפיה בעבודת יד" מביא לכם יותר גולשים מאשר "שרשרת יפיפיה מזהב טהור"?. בכל סטטוס תוכלו לבחון גישה שיווקית אחרת וגם להוביל יותר קונים ישירות לאתר שלכם ולקרב אותם לקנייה הבאה.

 

6. פרסמו רשימות תפוצה - הכי ישיר והכי פשוט. תיצרו תמריץ להירשם לרשימת התפוצה שלכם:קופון הנחה, פרט מידע שהלקוח שלכם ישמח לקבל, לא חסרים דברים שאפשר לתת בתמורה לאימייל. כל מה שאתם מבקשים בתמורה למתנה שלכם הוא את האימייל של הגולש. את רשימת התפוצה אתם יכולים לפרסם בסטטוס שלכם אשר מציע את ההטבה המיוחדת שלכם. בשני קליקים יש לכם כבר מייל נוסף של גולש שקודם היה כמעט אקראי ויכל היה להעלם לכם בשנייה.

 

תזכרו, המטרה שלכם היא למשוך את הקהל שלכם כמה שיותר קרוב לנדל"ן שלכם. אימייל, כמו שהסברתי בפוסט הקודם, הוא אחד מערוצי השיווק הטובים ביותר שקיימים כרגע. פייסבוק, טוויטר, פינטרסט, לינקדין ודומיהם הם ערוצי שיווק בדרך לרשימת התפוצה שלכם או לעגלת הקניות המושקעת שיש לכם באתר. לקוח פוטנציאלי שנמצא רק בפייסבוק שלכם הוא לקוח של פייסבוק, לא שלכם.


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך