אהבתם?
שתפו!

בניית דף נחיתה ראשוני למוצר החדש שלכם

עמוד נחיתה הוא הזדמנות מהירה וחד פעמית להתחיל מערכת יחסים עם לקוח פוטנציאלי. 13 שלבים שיובילו אתכם לדף נחיתה מושלם

moreweb
15/04/2013

יש לכם מוצר או שירות חדש שאתם רוצים להתחיל לשווק. אני מקווה שעד עכשיו אתם יודעים שדף נחיתה ייעודי למוצר שלכם הוא אחד מאמצעי השיווק החשובים הבסיסיים ביותר. דף נחיתה ייעודי הוא העמוד העיקרי אליו כדאי לכם לשלוח לקוחות פוטנציאליים. העמוד צריך לספק ללקוחות את המידע שהם צריכים ולעודד אותם לתת לכם פרטי התקשרות ("לידים" בשפה מקצועית יותר) או אפילו לקנות את המוצר.

 

גם אחרי שתשיקו את דף הנחיתה הייעודי שלכם, תהיה לכם עוד הרבה עבודה ומבחני אופטימיזציה לעשות, אנחנו נגיע אליהם בפוסטים עתידיים. אבל כרגע, אתם פשוט צריכים להתחיל לתכנן את הדף מהבסיס שלו, ככה שיפעל לפחות ברמה ההתחלתית ויתחיל לספק לכם לידים ומכירות.

 

אז איך מתחילים בכלל? 13 השלבים הבאים יובילו אתכם בתכנון עמוד הנחיתה החדש שלכם:

 

1. מי הלקוח שלכם ומה הוא רוצה

 

בניית דף נחיתה טוב שמוביל לפעולה מתחיל מהבנה של הלקוח שלכם. הרי אותו אתם מנסים לשכנע לקנות מכם לא?
תתחילו מלענות לעצמכם על שאלות כמו:
- עבור מי מיועד המוצר שלי?
- אילו בעיות המוצר שלי פותר?
- מה ההצעה שלי? (תחדדו לרמת המחיר, או מה ייחודי בהצעה שלכם. תצמצמו למינימום).
- מה הצעד הבא שאני רוצה שהלקוח שלי יעשה?

 

ככל שהצעד הבא שהלקוח אמור לעשות יהיה פשוט יותר, או קל יותר (אין התחייבות כלכלית, לחיצת כפתור פשוטה וכו') הטקסט והמרכיבים של עמוד הנחיתה יוכלו להיות פשוטים ומתומצתים יותר. ככל שהמטרה תהייה מסובכת יותר כך תצטרכו לשקול יותר מרכיבים לעמוד שלכם.

הערה: בשלב הזה אתם צריכים להבין טוב-טוב מהי נקודת הייחוד שלכם. מה הופך אתכם לטובים יותר מהמתחרים שלכם. מה מבדל אתכם ומה הנקודה שתביא את המשתמשים להעדיף אתכם על גבי אחרים.

 

יותר מדי אפשרויות, פחות מדי פוקוס.

 

2. מה המתחרים שלכם עושים

 

המטרה של בדיקת המתחרים היא לא לגרום לכם לקנא, להעתיק מהם או לקפוא ברגע שתגלו כמה אופציות יש. המטרה היא ללמוד מה הקהל שלכם רגיל לראות וגם ללמוד מהלקחים של אחרים. חברות גדולות משקיעות זמן רב בבניית עמודי הנחיתה שלהם והם לרוב תוצאה של בדיקות וניסיונות שהם כבר עשו. תלמדו מהלקחים שלכם ותקבלו השראה על מוטיבים שאהבתם או לא אהבתם.

 

חשוב: אל תתאהבו בעיצובים שלהם, המטרה שלכם היא ליצור משהו מקורי משלכם.

 

3. מה התמריץ שלכם?

 

אם אתם מספקים הנחה מיוחדת, תקופת ניסיון למוצר חדש, משלוחים חינם וכו', אל תשכחו לבטא את זה בעמוד נחיתה שלכם. לאנשים קשה לעשות החלטות גדולות בקלות. לעזור להם בעזרת תמריצים קטנים או צעדים קטנים. אלמנטים באתר צריכים לעזור להם להרגיש יותר בקלות עם תהליך לקיחת ההחלטות שלהם.

 

4. תיצרו אמון


יצירת אמון בדף נחיתה יכולה להיות בכמה דרכים - אם יש לכם כבר לקוחות מרוצים, זה המקום להביא "Testimonials" וביקורות חיוביות מלקוחות קודמים שלכם. אם מדובר בחברה עם וותק או היסטוריה של מוצרים איכותיים תדגישו את זה בעמוד. עבור חברות צעירות יותר, בעיניי להוסיף לינק בולט לעמוד "אודות" ולתת כמה שיותר פרטים ליצירת קשר ולתמיכה עושה את העבודה. בניית אמון מבוססת על התחושה שיש עם מי לדבר.

 

מסר פשוט וברור.

 

5. בחרו את התמונות הנכונות


באתרים מבוססי מוצרים (בין אם זה מוצר פיזי או תוכנה) מומלץ להוסיף תמונה. תמונות תופסות את העין וגם מקרבות את הלקוח למוצר, לתחושה של "זה אצלי". התמונות חייבות להיות מייצגות, ייחודיות ובאיכות טובה. תנסו להימנע מתמונות גנריות מדי או מנותקות מדי מקהל היעד שלכם.

 

6. פריסה כללית


בשלב הזה תצטרכו לבחור את פריסת העמוד שלכם. איפה תמקמו את הכותרת? איפה תמקמו תמונות? איפה אתם מתכננים לשים את כפתור הקריאה לפעולה שלכם? כל אלו יגיעו בשלב הזה. תזכרו למקם את האלמנטים בנקודות שתופסות את העין.

 

7. רצף הצפיות הקלאסי:


כשאתם בונים את עמוד הנחיתה תמיד תזכרו שיש היררכיה בה אנשים קולטים מידע:
- כותרת
- תמונות או כותרות משנה
- גוף הטקסט
קודם כל אנחנו בודקים אם הכותרת מדברת אלינו, אחרי זה אנחנו עוברים לאלמנט הבולט הבא כדי לבחון עקביות ורלוונטיות ובסוף אנחנו נקרא את גוף הטקסט. לכן חשוב שהכותרת תהייה מייצגת אבל מעניינת (כותרות הם החלק הכי חשוב בכל טקסט שתכתבו אי פעם), התמונות צריכות להיות מייצגות ומספקות מידע אמיתי ויעיל על המוצר שלכם ולבסוף גוף הטקסט צריך לתת את השכנוע הסופי לנקוט בפעולה.

 

העיצוב מכוון את העין.

 

8. בחרו טון דיבור


כל מוצר דורש טון דיבור משל עצמו. בעוד מוצרי אופנה צריכים לנקוט בטון צעיר ואלגנטי יותר, מוצרים בתחום הפיננסים צריכים לייצר בגרות, הבנה ומקצועיות. תבחרו את הטון בו עמוד הנחיתה שלכם ידבר שגם יעביר את האופי של החברה שלכם בצורה המדויקת יותר, גם יפנה לקהל יעד הנכון וגם ייצג את המוצר כמו שצריך.

 

9. כתבו קופירייטינג וטקסט


עכשיו זה הזמן לכתוב את התכנים שלכם. תכתבו את המסרים שאתם רוצים להעביר ותתחילו לחדד אותם. תכתבו כותרת משכנעת, תכתבו קריאה לפעולה שהיא מדוייקת ונעימה לקהל שלכם. זה אחד החלקים המאתגרים ביותר בבניית דף נחיתה. לכתוב טקסט שמניע לפעולה.

 

10. צמצמו

 

תסתכלו חזרה על הדברים שעשיתם, התכנים שכתבתם והתמונות שבחרתם. מה עדיין מתאים ומה לא? מה אפשר להוריד? מה לא מדוייק מספיק? עמוד נחיתה אמור לתפוס תשומת לב במעט מאוד זמן. כל מידע מיותר יכול לפגוע בכם. תנסו לדייק את עצמכם כמה שיותר.

כל המידע שאתם צריכים במבט הראשון עם מעט טקסט והרבה תמונות.

 

11. יהיו ישירים


כיוון שעמוד נחיתה הוא הזדמנות כל כך קצרה למשוך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, אל תלכו סחור-סחור, אל תתחילו לספר סיפורים ארוכים או להתחמק מלדבר ישירות ללקוח שלכם. תהיו אמיתיים, ישירים וכנים עם ההצעה שלכם. הלקוח נכנס לאתר בידיעה שהוא מתעניין במוצר ומישהו עומד למכור לו, אין צורך למרוח את הזמן שלו או שלכם. חשוב להיות ישירים וברורים. רגע אחד בו הלקוח לא בטוח מה קורה בעמוד שלכם ואתם תאבדו אותו.

 

12. תבדקו שעמדתם במשימות והיעדים שלכם


אחת הסכנות של תהליכי כתיבה וחידוד טקסטים לעמוד שיווקי, הוא שלפעמים שוכחים את התמונה הכוללת. האם העמוד עדיין מייצג את מה שרציתם להעביר בתחילת התהליך? תבדקו שהתכנים שבחרתם והתמונות שהעליתם משרתות את המטרה שלכם ולא סטיתם ממנה לטובת קופירייטינג יותר שנון או תמונה יותר יפה אבל שלא מעבירה את המסר הנכון.

 

13. תעלו את העמוד לאוויר תתחילו לבחון ולתכנן את הגרסת B לעמוד הנחיתה


אחרי שסיימתם, תעלו את העמוד לאוויר, תבדקו שאין בעיות טכניות ושהעמוד נראה טוב בכל הדפדפנים ועכשיו תתחילו לנטר, מה פועל לכם ומה לא. תבדקו את הכותרות שלכם, את התמונות, את הטקסט והכי חשוב את הקריאה לפעולה. פה האנליטיקה והמספרים יספרו את הסיפור, אבל על זה נרחיב בפוסט אחר.

 


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך