אהבתם?
שתפו!

3 דרכים לשפר את כפתורי הקריאה לפעולה באתר שלכם

שיפור הקריאה לפעולה באתר המסחר האלקטרוני שלכם יכול להיות המפתח לעליה באחוזי המכירות שלכם או גידול רשימת התפוצה שלכם. מבלי הרבה עבודה או השקעה כלכלית בשיפור האתר תוכלו לגרום לו לעבוד הרבה יותר טוב עבורכם - כל מה שצריך זה לשנות משפט

רועי פוברצ'יק
03/06/2014

קריאה לפעולה משחקת את אחד התפקידים החשובים ביותר באתר שלכם. קריאה לפעולה היא זו שמחברת בין שני האלמנטים קריטיים ביותר ביצירת לידים ומכירות - היא מחברת בין התנועה באתר שלכם וההזדמנות להפוך ביקור למכירה. כדי למקסם את פוטנציאל ההמרות והמכירות שלכם באתר, אתם צריכים ליצור קריאות לפעולה מעולות שיגרמו ללקוחות שלכם לנקוט בדיוק בפעולה שרציתם שיעשו.

 

עד כמה חשובה הקריאה לפעולה באתר שלכם? שיפור הקריאה לפעולה יכול להיות המפתח לעלייה מאסיבית באחוזי המכירות שלכם או גידול רשימת התפוצה שלכם. מבלי הרבה עבודה או השקעה כלכלית בשיפור האתר, תוכלו לגרום לו לעבוד הרבה יותר טוב עבורכם, לייצר עבורכם הרבה יותר כסף ואולי אפילו לגרום לו להיות יותר ויראלי.

 

אז איזה שלושה שיפורים אתם יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את הקריאה לפעולה באתר שלכם?

1. קונטקסט

אחד האלמנטים החשובים ובוני האמון הקריטיים ביותר בחווית המשתמש של הגולש שלכם היא תחושת ההמשכיות. אם הקונה הפוטנציאלי שלכם מטייל באתר שלכם, קורא את תיאור המוצר שלכם ומוכן לעשות את הצעד הבא ופתאום הוא נתקל בטקסט ששובר את ה”אופי” או ההמשכיות הטבעית של תוכן העמוד יש סיכוי גדול שהוא יוותר על הרכישה ויעשה צעד אחורה.

 

הקריאה לפעולה שלכם, ברורה ככל שאמורה להיות, חייבת להיות נעימה ובקונטקסט של העמוד בו היא נמצאת. אם אתם מציעים תוכן להורדה הקריאה לפעולה שלכם צריכה להיות “הורד כאן” ולא “לחץ כאן”. תמיד תחשבו מה הצעד הטבעי הבא שהגולש היה עושה בעצמו. אם הייתם מדברים איתו פנים מול פנים, איזו הוראה או הכוונה הייתם נותנים לו כדי שיעשה את הצעד הבא.

 

ההבדלים בין “לחץ כאן”, “הורד כאן” “לחץ כאן כדי להמשיך” או “לחץ כאן ועבור לעגלת הקניות” יכולים להרגיש זניחים כשכותבים טקסט לאתר, אבל אם מדברים על אחוזי המרה, מדובר בשינוי שיכול להתבטא בעשרות אם לא מאות קליקים מפוספסים.

 

Akamai יודעת שבשלב הזה היא לא תמכור לכם. הצעד הבא בשבילכם הוא ללמוד עוד על המוצר.

Akamai יודעת שבשלב הזה היא לא תמכור לכם. הצעד הבא בשבילכם הוא ללמוד עוד על המוצר.

2. לדבר על תועלת

מעבר לכך שקריאה לפעולה צריכה להיות ברורה, ככל שהתועלת בלחיצה עליה בולטת יותר יש סיכוי גדול יותר שילחצו עליה. רוב הסיכויים שקריאה לפעולה כמו “לחץ כאן כדי להירשם לבלוג שלנו” תביא לפחות המרות מאשר “רוצה לקבל את הפוסטים שלנו יום לפני כולם?” או “לחץ כאן כדי לקבל את הפוסטים שלנו ישירות לדואר האלקטרוני שלך”. פשוט כי היא מנוסחת בצורה של התועלת ברורה.

 

דוגמאות נוספות יכולות להיות “עבור לעגלת הקניות”. התועלת פה היא על ידי כך שאתם מספקים הכוונה ברורה לאן הגולש מגיע. אם אני רוצה להגיע לעגלת הקניות אז ההכוונה אליה היא תועלת עבורי. הקריאה לפעולה שלכם, מעבר לכך שאמורה לשרת אתכם בהזזת הלקוח לתחנה הבאה באתר שלכם שאתם רוצים שיגיע אליה, אמורה להיות תמריץ עבורו להתקדם. על ידי פירוט נכון של התועלת עבורו אתם תהפכו ממניעים לפעולה למכווני דרך. וזה התפקיד הטוב ביותר שאתם יכולים לשחק באתר המסחר האלקטרוני שלכם.

 

 

אם אני אלחץ על הכפתור הכחול אני אתקין את Disqus באתר שלי. התועלת ברורה.

אם אני אלחץ על הכפתור הכחול אני אתקין את Disqus באתר שלי. התועלת ברורה.

 

3. בולטות

יש וויכוח עתיק יומין לגבי איזו הצגה של קריאה לפעולה יעילה יותר; כזו שמוצגת על פני כפתור ענק עם קונטרסט צבעים גבוה או דווקא להפך, קריאה לפעולה צנועה שכמעט נבלעת בטקסט שלכם. הייתי שמח להגיד שיש לי תשובה חד משמעית עבורכם, אבל בפועל יש לי שתי תשובות חלקיות:

 

  1. מיקום
  2. לבחון, לבחון, לבחון.

 

כאשר הקריאה לפעולה נמצאת בסוף טקסט ארוך, כמו פוסט בבלוג או מאמר ומוצגת בקונטקסט הנכון (“רוצים לקבל עוד מאמרים שלנו? הצטרפו לרשימת התפוצה”) יש לה סיכוי טוב יותר לפעול כשורה צנועה אשר כמעט מתמזגת עם הסביבה שלה. כאשר מדובר בסרגל צד, או בעמוד בעל מעט פרטים יחסית (כמו עמודי מוצר לרוב) הסיכויים של כפתור גדול בעל קונטרסט גבוה עולים פלאים.

 

כשאנחנו קוראים טקסט ארוך, הפרטים הקטנים שיבלטו בו יתפסו את העיניים שלנו יותר ולכן שורת טקסט בצבע שונה שקוראת לנו להירשם לבלוג או לקרוא עוד פרטים על המוצר תתפוס אותנו יותר ותרגיש לנו כמו הצעד הטבעי הבא לעשות. כאשר מדובר בעמוד עם מעט פרטים, או הרבה אלמנטים גדולים, אנחנו צריכים להצליח לתפוס את תשומת הלב אשר נכון לעכשיו אינה מפוקסת על מקום אחד, אלא מתפזרת לאורך העמוד ולכן כפתורים גדולים וקונטרסט גבוה יעבדו טוב יותר.

 

מעבר לכך, אין הוכחה חד משמעית מה יפעל איפה. בין הדברים שצריך לקחת בחשבון זה המיקום של הקריאה לפעולה בעמוד, הקונטקסט בה היא מופיעה, צבעוניות העמוד ועוד. למרות שאין פה תשובה חד משמעית שתפעל לכולם כמו שהייתי רוצה לתת לכם, אתם עכשיו יודעים מה כדאי לכם לבחון כדי להביא לשיפור בהצגה של הקריאה לפעולה.

 

 

מעט אלמנטים דורשים יותר בולטות. הבלוג של Buffer

מעט אלמנטים דורשים יותר בולטות. הבלוג של Buffer

 

 

בעת תכנון האתר צריך לזכור שרוב הגולשים הם פאסיביים. יכול להיות שהם מעוניינים ברכישה או במידע נוסף אבל לא יעשו את הצעד הבא מיוזמתם ללא עידוד מצידכם. דוגמה פשוטה לזה היא שהשורה “אם אהבתם את הפוסט תלחצו לייק בסוף העמוד” יכולה להביא לבין 17%-22% יותר לייקים. האם זה כיוון שפתאום יותר אנשים אהבו את העמוד שלכם? כנראה שלא. הם פשוט היו צריכים שמישהו יכוון אותם ללחוץ על הכפתור הזה שהיה שם כל הזמן. התפקיד שלכם, הוא לכוון אותם.

 

מהי הקריאה לפעולה שמביאה לכם הכי הרבה המרות באתר? כתבו לנו בתגובות


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך