אהבתם?
שתפו!

סינדיקציה של תוכן בין אתרים

סינדיקציה של תוכן בין אתרים אינה בהכרח אומרת כי התוכן באתרכם יהיה מועתק, או שתצטרכו לעשות קאנוניקל. בואו לקרוא מה הם הפתרונות.

moreweb
14/07/2014

לאור השינויים שחלו בגוגל בארבע השנים האחרונות ובמיוחד אתרים רבים שאיבדו חלק נכבד מהדירוגים שלהם עקב אחוז גבוה של ספאם שנוצר באמצעות קישורים או תוכן באיכות ירודה, בעלי אתרי רבים מבינים שעליהם להתמקד בתחום התוכן ושואלים את עצמם כיצד יוכלו למלא את האתר שלהם בתכנים שיהיו מעניינים עבור הגולשים, אך גם יתרמו לקידום שלהם בגוגל.


חשוב לציין כי כפי שגוגל מצהירה באופן רשמי, תוכן באיכות ירודה עשוי להיות תוכן לא מקורי שמועתק בחלקו או כולו מאתר אחר, אך גם תוכן שמשכתב תכנים קיימים בצורה פשטנית מבלי להוסיף להם דבר. אמנם סביר להניח שבעברית יכולת ההבחנה של גוגל אינה טובה כמו באנגלית, אך עדיין יש לא מעט אתרים ישראלים שנפגעו משינויי אלגוריתם כאלו ואחרים.


אחת השיטות המקובלות לעשות זאת כיום היא באמצעות סינדיקציה של תכנים בין אתרים: כלומר, אתר אחד מאפשר לאתר אחר להעתיק ממנו תוכן בהסכמה מראש או מספק לו תוכן מקורי בתמורה לכך שאותו האתר יספק לו תוכן גם כן בשלב מסוים (לא בהכרח באותו הרגע, כלומר, לא חייבת להיות סימטריה).
כעת נסביר כיצד תורמת סינדיקציה של תוכן לאתר מבחינת שני האספקטים המרכזיים שלה: קידום אתרים והגדלת התנועה לאתר.


בואו לקרוא איך לבנות אסטרטגית תוכן מדהימה!

 

תוכן אתרים - moreweb

בחנו היטב את תוכן האתר (קרדיט: jjpacres)

 

קידום אתרים


כאמור, עד לפני כמה שנים מרבית שיתופי הפעולה בין אתרים התבססו על החלפות קישורים מהחלקים התחתונים באתרים. במקרים רבים לא היה לקישורים האלו קשר אמיתי לנושא של האתר והם הוצבו זה לצד זה במעין רשימת מכולת שלא צריך היה להיות חכם גדול כדי להבין שהיא איננה טבעית.


לעומת זאת, קישורים שיוצאים מתוך התוכן או אפילו קישורי קרדיט שנמצאים בסוף הטקסט נחשבים לקישורים איכותיים יותר בקידום האתר באופן אורגני מכיוון שיש להם קשר ברור לנושא בו עוסק הטקסט. בנוסף לזאת, יש סברה שגוגל מסוגל לזהות קישורים מסוימים הנושאים שם של אתר או אדם מסוים בתור "קישורי מותג". קישורי מותג הם קישורים אשר מזהים את האתר עם נושא או תחום מקצועי מסוים ומגדילים את הנראות שלו בתוצאות כאשר הגולשים מחפשים אותם.


עם זאת, חשוב להדגיש שגם החלפה או סינדיקציה של תכנים לצורך בניית קישורים צריכה להיעשות בזהירות ולא בצורה ממוכנת או עם כמות גדולה במיוחד של מילות מפתח ממוקדות.

 

הגדלת התנועה לאתר


עד כאן ברור למה האתר שמפיץ את התוכן ומקבל קישור חזרה אליו מרוויח מהסינדיקציה, אבל מה מרוויח מהעניין האתר אשר מפרסם את התוכן, והאם הוא לא נפגע מכך שהוא משתמש בתוכן של אתר אחר (אפילו אם הדבר נעשה בהסכמה)?


קודם כל, חשוב לדעת שגם אם לא מדובר בתוכן מקורי, האתר שמהווה מקור משני של התוכן יכול להורות לגוגל מיהו האתר המקורי באמצעות תג מיוחד בשם Canonical וכך להסיר מעליו את החשד שהוא העתיק תוכן ללא אישור. שנית, אם האתר סמכותי מספיק בפני עצמו ובמיוחד אם גוגל מגדיר אותו כמותג (לדוגמה, ynet), גם תכנים שהופיעו קודם לכן באתר אחר יכולים להופיע בתוצאות החיפוש במקום גבוה.


בכל אופן, בין אם מדובר בתוכן מקורי שנכתב לצורך החלפת תכנים ובין אם מדובר בתוכן שפורסם בסינדיקציה, הרי שלתוכן בעל ערך תמיד יש תרומה לגולשים הקבועים של האתר. יתרה מכך, גם מי שכתב את הטקסט מרוויח מבחינה תדמיתית, וכל הצדדים יוצאים מרוצים.


החיסרון היחיד האמיתי של הסינדיקציה מהבחינה הזו הוא שעשויים להיווצר מקרים בהם מתקיימים מספר דיונים סביב אותו התוכן בכמה אתרים שונים, אך יש כאלו שיראו בכך דווקא יתרון מכיוון שדיון בין קבוצות גדולות מדי של גולשים בדרך כלל מקשה על היחיד להשמיע את דעתו.

 

הקפידו על כתיבת תוכן נכונה ומעניינת - moreweb

תוכן מגניב ומקורי ישפר אתרכם פלאים (קרדיט: frankdasilva)

 

הקפידו על מספר כללים

  • תמיד תנו קרדיט לכותב המקורי של התוכן ובמידת האפשר השתמשו בתג כותב מתאים (Authorship Tag).
  • רצוי בכל מקרה שכותב התוכן יוסיף את האתר לרשימת האתרים אליהם הוא כותב תחת חשבון הגוגל פלוס שלו.
  • אם שיניתם חלק משמעותי בתוכן או הוספתם פרשנות משל עצמכם, דאגו לכך שהקוראים יהיו מודעים לזאת ומנעו מעצמכם אי נעימות.
  • כאשר מדובר בתוכן מסחרי טהור שפורסם עבור כסף, ההנחיה הרשמית של גוגל היא להוסיף תג nofollow, ויש אף אתרים שמגדילים לעשות ומציינים במפורש שמדובר בתוכן ממומן.
מחפשים שירותי תוכן? פנו אלינו!

התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
קרא עוד על:
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך