אהבתם?
שתפו!

האם אחסון אתרים משפיע על קידום אתרים?

לכאורה, התשובה ההגיונית הראשונה העולה בראשך היא "לא, מה הקשר בין השרת עליו מאוחסן האתר לקידום של האתר עצמו?". אולם, הקשר בין שני אלמנטים אלה הוא הרבה יותר עמוק ובעל השפעה, מאשר ניתן לשער במבט ראשון

moreweb
28/07/2015

אולם, לשם כך, בתחילה, עלינו להבין כיצד עובדים מנועי חיפוש ומה הם הגורמים המשפיעים על דירוגו של אתר בהם. מלכתחילה, נסייג ונאמר, כי אנחנו מתייחסים לתוצאות חיפוש אורגניות בלבד ולא למודעות ממומנות, אשר כל עוד הן משולמות, תככבנה בעמוד הראשון, ברגע שיופסק התשלום עבורן - הן תרדנה למקומן הריאלי.

 

עכבישי החיפוש סורקים את האתרים ברשת, ומחזירים את התוצאות הרלוונטיות למילות מפתח ספציפיות. תוצאות אלה מתקבלות בצורה אוטומטית, וללא התערבות אנושית. עכבישי החיפוש מחפשים מילים מסוימות (המופיעות בשאילתות של הגולש) באתר, על דפיו, תכניו, כותרותיו ותגיותיו, ומאנדקסים את האתר בהתאם לתוצאות שנמצאו.

עד כאן הכל טוב ויפה, אבל איך קשור לכך שרת האחסון?

 

אהה, הנה הטוויסט בעלילה: היות ועכבישי החיפוש מדמים גלישה אנושית (כי הרי התוצאות, בשורה התחתונה, נועדו לגולשים אנושיים, שרובם קצרי רוח וחסרי סבלנות), חלק מהאלמנטים הנבדקים במהלך הגישה לאתר הם הזמינות שלו ומהירות העלייה שלו. שני גורמים אלה קשורים ישירות לשרת האחסון עליו יושב האתר שלך ונקבעים על ידי מספר גורמים:
מיקומו הפיזי של שרת האחסון - כאשר נקבע מדרג תוצאות החיפוש, מנוע החיפוש מתחשב במיקומו של הגולש המחפש ובמדינה בה ממוקם שרת האחסון של האתר. לכן, אך הגיוני הוא, שאם חיפוש נעשה במסגרת מנוע החיפוש הלוקלי (במקרה שלנו, google.co.il), אתרים המאוחסנים בשרתים מקומיים יזכו לקדימות על פני כאלה המאוחסנים בשרתים בחו"ל.
זמינות הגישה (Uptime) ואמינות השרת - שני גורמים רציניים וכבדי משקל במיקום האתר במנועי חיפוש. כאשר עכביש החיפוש של גוגל מגיע לאתר שאיננו זמין, הוא איננו מחכה, אלא מדלג עליו, עד לסבב הגישה הבא. לכן, שרתי אחסון אמינים בעלי Uptime הקרוב ככל האפשר לזמינות מלאה - מעלים במידה ניכרת את סיכויי האתר שלך להיכנס למקום טוב בתוצאות החיפוש האורגני.
מהירות תגובת השרת - הסאגה איננה מסתיימת בזמינותו של האתר בלבד. אם האתר זמין, אולם עולה בכבדות (בגלל תמונות ענקיות או תכנים "כבדים" אחרים), הוא ידחק מטה בתוצאות הדירוג, לטובת אתרים זריזים ומהירי תגובה ממנו.

שרת אחסון חינמי? אליה וקוץ בה

 

שרתים חינמיים אמנם מספקים פתרון נוח מבחינה כלכלית, אולם הם עלולים "לעלות" לך בדירוג האתר שלך במנועי החיפוש בגלל העומס שלהם (שרת אחסון חינמי עמוס יותר ולכן, אף איטי יותר משרתי אחסון אתרים שאינם חינמיים). בעיה נוספת שמציבים שרתי אחסון חינמיים הם ה"שכנים" שלך לשרת. כאשר האתר שלך ממוקם בשכנות לאתרים הנוקטים בשיטות קידום ושיווק הפסולות בעיני מנועי החיפוש (ספאם, לדוגמא), עצם האחסון על אותו השרת, עלול לתייג אותך כאתר כזה, גם אם, בפועל, האתר שלך נוקט בשיטות קידום כשרות והוגנות בלבד.

לסיכום

קיים קשר הדוק בין אחסון אתרים לקידום שלהם. בחירת שרת אחסון אמין, תקנה לך את הבסיס הנכון לבניית אתר שקל לקדם אותו במנועי החיפוש.


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
קרא עוד על:
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך