אהבתם?
שתפו!

שיווק באינטרנט וגיוס לידים - כך תייצר לידים איכותיים

מרבית האנשים באינטרנט משתמשים בו לצורך קבלת מידע, העברה ושיתוף מידע, יצירת קשרים ורכישת מוצרים. לעומת זאת, מרבית העסקים שמפרסמים ומשווקים באינטרנט, משתמשים בו ליצירת לידים, כלומר מטרתם היא למשוך אנשים לקנות אצלם מוצרים או שירותים.

moreweb
05/07/2016

ייצור לידים הוא לא דבר חדש, מאז ומתמיד עולם המכירות השתמש בפלטפורמה זו על מנת לעלות את הנתונים שלו. הרי בכל פעם שאנחנו, כצרכנים, הרמנו טלפון להתעניין במוצר או עברנו ליד דוכן מכירות, ולקחו את הפרטים שלנו, הרי שהפרטים שלנו שימשו את בית העסק כליד ממנו הם ניסו לייצר מכירה. האינטרנט לקח את הפלטפורמה הזאת לגבהים חדשים ואפשר לומר שהוא שכלל אותה. זו הסיבה שמרבית העיסוק בשיווק ובמכירות באינטרנט הוא לייצר לידים איכותיים.


לפני שנסביר כיצד ניתן ליצור לידים איכותיים בפועל, צריך לציין אילו פלטפורמות קיימות ברשת לצורך כך. אם בתחילת הדרך הפלטפורמה העיקרית היתה אתר הבית של בית העסק ועמוד צור קשר, הרי שכיום האתר הוא רק חלק אחד בשרשרת ויש מקרים שבעלי עסקים אפילו ויתרו עליו. לעומת זאת הם משתמשים בפלטפורמות כגון, עמוד עסקי בפייסבוק, פרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק, עמוד נחיתה, ניוזלייטר, שיתופי פעולה עם אתרים אחרים, פרסומות ובאנרים, ואם מדובר על אתר הבית, הרי ששם אנחנו יכולים למצוא הן אפשרות להשאיר פרטים דרך האתר והן אפשרות ליצור קשר בצ'אט עם דמות וירטואלית או אמיתית ולהשאיר את הפרטים אצלם.


ככל שהלקוח יגיע עמוק יותר בשיחה או יציג כמה שיותר התעניינות במוצר או בשירות, כלומר ישאל שאלות, יבקש פרטים ועוד, זה אומר שהצלחנו במשימה שלנו ואכן יש לנו ביד ליד איכותי, כעת עולה השאלה, כיצד אנחנו מייצרים לידים כאלה.


איך מייצרים לידים איכותיים?


הכלל העיקרי בשיווק באינטרנט הוא מיקוד ורלוונטיות. הרשת מאפשרת לנו להשיג מיקוד אופטימאלי ורלוונטיות מלאה לגולש. נניח ואנחנו רוצים לפנות לקהל נשי, בנות עשרים עד שלושים, מאזור מסוים, אז בשביל לקבל לידים איכותיים, כלומר נשים בנות עשרים עד שלושים מאותו אזור, עלינו לוודא שהפנייה תהיה ספציפית אליהן, שהחומר המוצג באתר או במקום דרכו אנחנו פונים אליהן, יהיה רלוונטי אליהן, וכן שהפרסום יופי בגוגל כשהן מעלות שאילתא או בפייסבוק כשהן גולשות בעמוד שלהן. המיקוד והרלוונטיות הוא העניין.


הכלל השני הוא שיווק חכם. נכון שבכל תחום ובכל מצב צריך לנקוט בגישה שיווקית חכמה, אך כשמדובר באינטרנט, כשיש כל כך הרבה גורמים שמתחרים על לידים איכותיים, אז יש לשיווק משמעות רבה יותר. השיווק צריך להיות תמציתי, ממוקד, אמיתי וכזה שמפתה את הגולש לרצות לדעת עוד. את השאר כבר יעשה איש המכירות או המוצר והשירות בעצמם.

 

 


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
קרא עוד על:
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך