אהבתם?
שתפו!

איך לבנות אמון שמעודד קנייה באתר המסחרי שלכם

לפני שהלקוחות שלכם יקנו מכם אוןליין, הם צריכים לתת בכם את האמון שלהם. אם אתם לא נייק, מיקרוסופט או זארה, אתם צריכים להמשיך לקרוא את הפוסט הזה

רועי פוברצ'יק
25/04/2013

אתם יכולים לבזבז הרבה כסף על האתר הכי יפה בעולם. יהיו לו סרגל ניווט טוב, תמונות מוצר נהדרות, אולי אפילו תתאימו אותו למסכי הסמארטפונים שממזמן הופכים להיות מוקדי הגלישה הפופולאריים ביותר. עם כל זה, אתם תגלו שאתם עדיין לא מצליחים למכור יותר.

 

אחת הבעיות הגדולות בעידן הדיגיטלי היא יצירת אמון. אם בחנות פיזית אנחנו יכולים לראות את המוכרים, לראות את טיב הסחורה, לדעת שיש מבנה פיזי שאפשר לבוא אליו במקרה של בעיה - באינטרנט, אנחנו לא יכולים להאחז בשום דבר מוחשי. הדבר היחיד שגורם לגולש לסמוך עלינו יותר מאשר על אתר מתחרה, הוא המותג שלנו ומכך, גם המוניטין שלנו.

 

אני אצא מנקודת הנחה שאתם לא מותג ענק כמו נייק, קסטרו או אפל. כלומר, הגולשים שמגיעים לאתר שלכם לא מכירים אתכם כמותג מבוסס וסומכים עליכם בעיניים כמעט עצומות. הם מגיעים לאתר שלכם כי יש לכם משהו שמעניין אותם, אבל הם עדיין לא בטוחים שהם מוכנים לקנות מכם.

 

נייק. כבר הרוויחו את האמון בהם.

 

נכון, אנחנו רחוקים מהתקופה הזאת בה אנשים פחדו לקנות באינטרנט, אבל עדיין, אנשים יחפשו סיבה למה לא לקנות באינטרנט. אילו אלמנטים אתם יכולים לשלב באתר שלכם כדי להרגיע את הלקוחות שלכם ולרכוש את אמונם?


1. המלצות


קנו אצלכם בעבר? תנו ללקוחות הוותיקים שלכם לשכנע את הלקוחות החדשים שלכם. תשקיעו מאמצים בעידוד הלקוחות המרוצים שלכם שישאירו המלצות ומילים חמות על העסק שלכם. אנשים נוטים להקשיב לאנשים אחרים יותר מכל אמצעי שיווק אחר. תציגו את ההמלצות שלהם לאורך תהליך המכירה שלכם, בעמודי המוצר ואפילו בעמוד הנחיתה.

 

2. Likebox

 

גם אם אתם לא מכירים את המושג Likebox, בטוח כבר ראיתם אותו מתנוסס בגאווה באתרים שונים. Likebox הוא למעשה הצגה של העמוד העסקי שלכם בפייסבוק ומי עשה לו לייק. כיוון שפייסבוק יודעת לזהות מיהו הגולש אשר נמצא באתר שלכם, לעיתים קרובות יוצג ללקוח שלכם תמונות של אנשים שיכול להיות שהוא מכיר, מה שיהפוך את החוויה ליותר אינטימית ומוכרת. התחושה של "חברים שלי כבר עשו את זה" יוצרת רגיעה וממתנת את הפחד מלהיות הראשון לעשות משהו. תציגו את הלייקים שלכם כדי ליצור תחושה של "מוכר" וגם אולי תצליחו לקדם את עמוד הפייסבוק שלכם.

 

 

ככה נראה Likebox

 

3. הבליטו את פרטי ההתקשרות


אחד הפחדים הגדולים של אנשים לפי קנייה דרך האינטרנט הוא "מה יקרה אם המשלוח לא יגיע?", "מה יקרה אם אני לא אהיה מרוצה מהמוצר?". הלקוחות שלכם רוצים לדעת שיהיה להם עם מי לדבר בכל רגע נתון. תוסיפו עמוד "צור קשר" שיכלול אימייל להתקשרות, טלפון (עבור המשתמשים לחוצים יותר) וכתובת בית העסק שלכם. חברות צעירות, בעיקר אלו שנוסדו ע"י יזמים צעירים, נוטים לשים פחות דגש על ההתקשרות הפיזית, בעוד עבור הלקוחות שלכם, מדובר בצעד בונה אמון. "אם יקרה משהו - יש לי למי לפנות". תתגאו בעמוד ה"צור קשר" שלכם ותדאגו להבהיר ללקוח שלכם שיש מישהו שעומד מאחורי המוצר שהם קונים.

 

4. בלוג


בלוג חברה מראה נוכחות מתמדת וחושף אתכם כאנשים. במידה ויש תקלה תוכלו לעדכן דרך בלוג החברה, מי שירצה להכיר אתכם קצת יותר, יוכל להתעדכן דרך בלוג החברה. הבלוג מראה שאתם קיימים, פעילים ומתעדכנים. בלוג החברה גם ייתן לכם הזדמנויות נוספות לדבר ולשווק מוצרים שאתם מוכרים ובמקביל להכיר ולהציג אותם ללקוחות שלכם בצורה נעימה יותר ושיווקית פחות. מה שבעתיד יקל עליהם לקבל החלטות לגבי רכישת המוצר מכם.

 

בלוג מראה לגולשים שאתם פעילים

 

אמון ומוניטין הם שני דברים שלוקח זמן לבנות. אין קיצורי דרך אמיתיים אלא רק היסטוריה של עבודה קשה שנבנית לאורך זמן. דרך הבעת נכונות ונוכחות, תוכלו להקל על הלקוחות שלכם בתהליך ביסוס מערכת היחסים החשוב הזה.

 

מה מהדברים ברשימה אתם כבר עושים באתר שלכם?

 


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך