אהבתם?
שתפו!

4 דרכים להפוך את האתר שלכם לויראלי יותר

להביא גולשים חדשים לאתר שלכם לרוב דורש זמן וכסף, הוספה של ארבעת האלמנטים הללו יהפכו את הגולשים שלכם למשווקי התוכן שלכם

רועי פוברצ'יק
05/02/2014

החלום של כל בעל אתר הוא לקבל כמות גדולה של תנועה איכותית לאתר במינימום השקעה כלכלית. המחשבה שאנשים ישתפו את הלינקים לאתר שלכם ויביאו גולשים חדשים ללא מאמץ מתמשך מצידכם היא אידיאלית, נכון? כדי להבין את האתר שלכם למצב הזה צריך להתחיל מהדרכים בהם אנשים מגיעים לאתר שלכם בימינו. 

 

 

כרגע יש 4 דרכים בהם אנשים מגיעים לאתר שלכם:

1. אנשים שמכירים את המותג ומחפשים אותו ישירות

2 אנשים שמגיעים מפה לאוזן (או לינקים ברשתות חברתיות)

3. אנשים שמצאו אתכם במקרה בגוגל בעת שחיפשו מוצר בקטגוריה שלכם

4. אנשים שהגיעו דרך פרסום ממומן

 

כמשווקים, המטרה שלכם היא להביא כמה שיותר תנועה לאתר ולנסות לשמור על מינימום עלויות. לכן להביא גולשים דרך הכרת מותג, פה לאוזן וחיפוש בגוגל עדיף לכם מגולשים שהגיעו דרך פרסום ממומן. מתוך שלוש האפשרויות האחרות - חיפוש ישיר לשם המותג, שהוא המצב האידיאלי,  הוא בפועל תוצאה של עבודת מיתוג ומיצוב של החברה ולרוב דורש פעילות אסטרטגית רחבה וארוכת טווח יותר. לכן בפועל, שתי האופציות הנותרות (2 ו-3') הן אלו שתוכלו להשפיע עליהן הכי בקלות ובזמן קצר יחסית.

 

כדי ליצור מצב בו אתם מקבלים תנועה איכותית מהרשתות החברתיות לא דרך פרסום ממומן, אתם צריכים ליצור נראות מקסימלית ובעיקר לגרום לאנשים לחלוק לינקים שמובילים חזרה לאתר שלכם. אם אתם מדמיינים כרגע את הסיטואציה בה אתם מנסים לשכנע את האוהדים בעמוד הפייסבוק שלכם לשתף לינקים ונתקפים חרדה, על תדאגו, לא על זה אני ארחיב היום.

 

איך לגרום לגולשים לשתף לינקים לאתר שלכם:

 

1. תוכן / הנחות תמורת שיתוף

 

שתי שאלות שחשוב ללמוד את התשובה להם: 

1. כמה שווה לכם בממוצע גולש חדש באתר

2. כמה שווה לכם גולש שהגיע דרך גולש אחר לאתר

 

תחשבו שנייה על הסיטואציה הבאה, נכנס אליכם גולש חדש לאתר המסחר האלקטרוני שלכם. הוא מסתכל על המוצרים או השירותים שאתם מציעים והוא נתקל בהצעה מיוחדת - 10% הנחה עבור ציוץ. כלומר, אם הקונה הפוטנציאלי שלכם ילחץ על ההצעה שלכם, יופיע לו תיבת טקסט עם ציוץ מוכן מראש בו כתוב משהו בסגנון "מתלבט בין שתי חולצות באתר shirts.com, המבחר פה מדהים".

 

ברגע שאותו גולש ילחץ על "Tweet this", חשבון הטוויטר שלו יצייץ את הציוץ שהגדרתם, בו אתם גם מפרסמים את המוצר שלכם, גם מפרסמים לינק חזרה לאתר שלכם וכל זה ארוז כהמלצה מפה לאוזן לעוקבים של אותו המשתמש. למה לו לפרסם אתכם ככה? בגלל שהוא מקבל 10% הנחה. אתם מקבלים המלצה ולינק איכותי לאתר שלכם ישירות לחברים ועוקבים של אותו האדם, שהם כנראה, קהל פוטנציאלי לא רע. 

 

האם זה שווה 10%? הכל כמובן תלוי בעלויות שלכם ובאיזה גולשים הציוץ מביא חזרה, אז כמובן שתצטרכו למדוד את זה ואולי למצוא תחלופה להטבה, אבל הפורמט יפעל בטוח. 

 

כמה שווה לכם ציוץ בטוויטר או שיתוף בפייסבוק?

כמה שווה לכם ציוץ?

 

 

2. תוכן שקל לשתף

 

אחת מהדרכים היעילות ביותר למשוך גולשים חדשים לאתר שלכם היא דרך כתיבת בלוג עם תכנים יעילים, מעניינים, ובעיקר שווים שיתוף. 

 

ברגע שאתם מייצרים תוכן שיש לו ערך לגולשים שלכם, יש להם סיבה טובה להיכנס לאתר שלכם ולקרוא מידע חדש, כלומר, אתם גורמים להם לחזור ולהיכנס לאתר בעלות נמוכה בהרבה מאשר זו של רכישת מדיה. ברגע שאתם יוצרים תוכן שהוא יעיל ושימושי אתם אפילו יכולים לגרום למשתמשים לשתף את התוכן שלכם ולמעשה להשתמש בגולשים / לקוחות קיימים שלכם כאפיקי שיווק.

 

מה הכוונה לתוכן יעיל? זה מאוד תלוי בתחום בו אתם נמצאים. לדוגמה, אתרי מסחר אלקטרוני בתחום הלבוש יכולים להוציא מדריך שעוזר לקונים פוטנציאליים להחליט אם הם צריכים מידה medium או small כשהם קונים אונליין. המדריך הזה יעיל עבור אתר המסחר הספציפי, אבל גם יעיל עבור גולשים נוספים שקונים בגדים אונליין. כלומר, הם ישתפו אותו עם חברים אחרים שקונים בגדים אונליין. 

 

דוגמה נוספת היא 'כיצד להבין את המפרט הטכני של אוזניות?'. כמעט ואף אחד לא יודע מה המפרט הטכני של האוזניות שהוא עומד לקנות אומרות. מצד שני, אנשים רוצים לעשות החלטה מושכלת, בוודאי כשהם מחפשים אוזניות איכותיות. ברגע שאתם מייצרים את המדריך שיעזור להם להחליט, תהיו בטוחים שהם ישתפו אותו עם חברים שלהם או יאזכרו אותו כשהם יצטרכו לעשות החלטה דומה. 

 

ברגע שתייצרו תכנים אשר אפשר להשתמש בהם שוב ושוב, או שעוזרים ללקוחות שלכם וחשוב מכך, חברים שלהם בהחלטות הרכישה שלהם, הם ישתפו את התכנים שלכם בעצמם ואתם תקבלו חשיפה גדולה יותר ותנועה גדולה יותר לאתר. 

 

רק תזכרו לשים את התכנים בבלוג שלכם או למתג אותם. 

 

3. מוצרים יפים שווים שיתוף

 

חלק חשוב מבניית אתר שיווקי טוב הוא שימוש בתמונות טובות באיכות גבוהה, פי כמה וכמה כשמדובר באתר מסחר אלקטרוני בו התמונות הם גורם מכריע באפקט המשיכה של המוצר לקהל הרוכשים הפוטנציאלי. מלבד שתמונות טובות עושות לנו יותר חשק לקנות, הן גם מביאות ליותר אינטראקציה ברשתות החברתיות.

 

תמונות יפות מקבלות יותר תגובות וחשיפה ברשתות החברתיות מאשר טקסטים ולינקים, השתמשו בתמונות המוצר שלכם למנף את הנתון הזה לטובתכם. ליד המוצרים שלכם תוסיפו כיתוב שמציע "שתף את המוצר עם חברים בפייסבוק" או במידה ומדובר במוצרים כמו בגדים, קישוטים וכדומה, אפילו עדיף לכם להציע לגולשים שלכם לשתף אותם בחשבון הפינטרסט שלהם. 

 

כיוון שהמטרה העיקרית שלכם היא שאנשים יוסיפו קודם כל את המוצרים לסל הקניות שלהם ורק אחרי זה ישתפו אותם ברשתות החברתיות, תוכלו להעזר בשירותים כמו ExitMonitor אשר יקפיצו את התזכורת לשיתוף רק כאשר הם מזהים שהגולש מתכנן לעזוב את עמוד המוצר ללא רכישה. 

 

אנשים אוהבים לחלוק תמונות ומוצרים יפים, תשתמשו בתמונות מוצר הטובות ביותר לאתר שלכם ואז תציעו לאנשים לחלוק אותם.

 

מוצרים יפים מקבלים יותר תשומת לב ברשתות החברתיות

מוצרים יפים מקבלים יותר תשומת לב ברשתות החברתיות

 

4. שיתוף בעת קנייה

 

"כרגע קניתי את הספר Hokked של ניר אייל לקינדל". כשאנחנו קונים מוצר שאנחנו אוהבים, שאנחנו מתלהבים ממנו או שאנחנו מרגישים שאומר עלינו משהו אנחנו שמחים לספר עליו לאחרים.

 

כאשר הגולש עומד לבצע רכישה של מוצר דרך האתר שלכם תקפיצו לו ציוץ / סטטוס מוכן מראש אשר מתאר את המוצר שהוא קנה עם לינק לעמוד הרכישה. לקוחות מאוד קלים על ההדק כשמדובר במוצרים שהם כבר קנו ויש סיכוי גבוה שישמחו לשתף את הרכישה (כולל תמונה כמובן) ברשתות החברתיות.

 

תעזרו להם לעשות זאת על ידי זה שתכינו להם תוכן מוכן מראש לשיתוף ותזכירו להם לשתף אותו ברגע האמת. כיוון שזה מוצר שנקנה, אתם גם יכולים להניח שהוא כנראה מושך יותר או בעל סיכויים גבוהים יותר להימכר שוב, כלומר, יש לו יותר פוטנציאל חברתי מלחכתחילה. 

 

שיתוף תכנים מתוך האתר שלכם מהווה אפיק חשוב בתהליך השיווק שלכם. מדובר בקידום מוצרים והפצה של לינקים נכנסים חזרה לאתר שלכם שלא אתם אחראיים עליהם, אלא האנשים המשתפים את הלינקים, בו זמנית, מדובר בהמלצות מפה לאוזן אמיתיות לחלוטין, כלומר בעלות ערך גבוה יותר שבונות אמון מהיר יותר אצל לקוחות פוטנציאליים חדשים. 

 

כל אתר מסחר אלקטרוני היה שמח שכמה שיותר לקוחות יחשפו את המוצר שלהם וירחיבו את קהל הרוכשים הפוטנציאלי, התפקיד שלכם הוא לתת להם כמה שיותר אפשרויות מובנות באתר שלכם לעשות את זה ובכך להגדיל את החשיפה שאתם יכולים לקבל בכל רגע נתון, מבלי להגדיל את תקציב הפרסום שלכם.


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך