אהבתם?
שתפו!

איך תתאימו את הצבעים באתר שלכם לסוג הלקוחות שאתם רוצים למשוך

ההשפעה הפסיכולוגית של צבעים על תהליך הרכישה היא מוכרת. אך סוגי לקוחות מגיבים שונה לצבעים מסויימים לעומת אחרים. בפוסט הזה נסביר איך לבחור את הצבעים הנכונים לסוג הלקוחות שאתם רוצים למשוך.

רועי פוברצ'יק
01/05/2013

בניית מותג או אתר הם תהליך ארוך ומורכב. כחלק מהתהליך לרוב נבין את ערכי המותג, את המטרות שלו ואת קהל היעד שלו. אמנם הרבה מהתהליך מתבסס על שיחות והבנה של הלקוח, אבל יש דברים שההשפעה החיצונית שלהם חשובה אפילו יותר.

 

בחירת צבעים לאתר שלכם או ללוגו שלכם היא הרבה מעבר ל"איזה צבעים אני אוהב" או "עם איזה צבע אני מזדהה".לצבעים יש מסר ולקהל שלכם יש תפיסה מובנת שהושרשה לאורך חייו לגבי צבעים וההקשרים הרגשיים שלהם.

 

בבלוג של חברת Crazyegg לדוגמה, בחנו את פלטת הצבעים ב-15 האתרים המובילים בתחום הפיננסיים. אמנם כל אתר גם מביע את הייחודיות שלו, אבל ברובם נוכל לרוב תבנית שחוזרת על עצמה. אתרים "מסורתיים" אשר מדברים על הכסף נוטים להשתמש בגוונים שונים של ירוק (אשר בארה"ב משוייכים לצבע הדולרים) ובצבעים כהים - בעיקר שחורים כדי לבסס אמון ויציבות. כסף ויציבות הן תכונות שאנשים מחפשים באתרים פינסיים, לכן הצבעים תומכים במטרת האתר השלמה.

 

איך תתאימו צבע ללקוח שלכם?

 

בואו נתחיל מלהבין את חשיבות הצבעים הנכונים בעיניי הלקוחות שלכם. אם תהיתם מה האלמנטים המשפיעים ביותר על הלקוחות שלכם "שמע / ריח" משפיע 1% מהקונים, טקסטורה (כלומר, מישוש) משפיע על 6%, 93% הנותרים מושפעים מהצבעים והחזות הויזואלית. 

 

כאשר לקוחות נדרשים לזהות מותגים, שימוש נכון בצבעים מעלה את "זכירות המותג" ב - 80%. אם אתם לא מאמינים לנו,תנסו לשחק במשחק הזה ותראו כמה מותגים אתם מזהים.

 

אז איזה צבעים יעזרו לכם למכור יותר? תלוי בקהל יעד שלכם:

 

1. קניינים אימפלוסיביים - לפי מחקרים, הקהל האימפולסיבי מגיב הכי טוב לצבעי אדום / כתום, שחור וכחול קלאסי. צבעים מצוינים למכירת מזון מהיר, קמעונאים עם מוצרים במחירים נמוכים וכדומה.

 

קונים מהר

 

2. קניינים "חכמים" אשר קונים עם מודעות לתקציב - כחול נייבי, תורכיז וגווני ירוק פועלים פה הכי טוב. אפשר למצוא את הצבעים הללו מככבים בבנקים ובחנויות גדולות יותר. הכוונה היא כמובן לקונים אשר נהנים מקניית מוצרי פנאי אך הם אינם בזבזניים.

 

colors 2

צבעים שמרניים לקונים שמרניים

 

3. קונים לכיף - צבעים כמו וורוד, תכלת-שמיים או וורוד בהיר הם צבעים מושלמים. אם תסתכלו על רוב חנויות הבגדים, הן נוטות לגעת בצבעים הבהירים הקלילים יותר.הצבעים הבהירים וה"מחייכים" יותר משרים על קונים יותר רוגע ופונים לצד הרגשי - שמח שלהם.  צהוב אגב, נוטה להצטרף לקבוצת הצבעים הזו.

 

color 3

קצת שמחת חיים

 

כל אפיון אתר מתחיל בהבנה של "מי הלקוח העיקרי שלי". אם אפיינתם את המוצר שלכם ואת קהל הלקוחות שלכם, עכשיו תוכלו להתחיל להתנסות בצבעים, לבדוק אלו הולמים את צבעי המותג שלכם ואתם מתחברים אליהם יותר, אבל עדיין, אל תשכחו את המטען הרגשי והפסיכולוגי שמגיע עם כל צבע. 

 


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך